social media coronavirus restaurant

Cum adaptezi strategia de promovare a restaurantului în contextul pandemiei: DOs and DON’Ts

Incertitudinea legată de modul de transmitere și manifestare a COVID-19 îl determină pe consumator să fie mai atent la modul în care își petrece timpul liber, să fie mai selectiv și să caute dovezi că locurile în care alege să mănânce sau să-și bea cafeaua acordă atenție sporită îmbunătățirii serviciilor. Tocmai de aceea dacă ești implicat în conducerea unui restaurant, a unei cafenele sau a unui bar, comunicarea cu publicul tău este esențială în perioada următoare. Vezi cum să  adaptezi strategia de promovare a restaurantului, ce să faci, dar și ce să eviți pentru a (re)dobândi succesul în noua economie.

1. Continuă promovarea restaurantului: păstrează voice brand și adaptează tone of voice

Cam multe expresii în limba engleză, nu?! OK, să le luăm pe rând.

Vocea de brand sau ”brand voice”-ul descrie personalitatea companiei, modul în care îți propui încă de la început să fii perceput de public. Acesta nu trebuie să se schimbe, indiferent de context.

”Tone of voice” este modul în care brandul alege sa se adreseze publicului și poate fi amuzant, neutru, serios, prietenos etc.  În timp ce brand voice rămâne neschimbat, tone of voice se poate adapta contextului.

Așadar, tine cont de perioada pe care o traversăm și toate provocările pe care aceasta le aduce pentru psihicul nostru și adaptează-ți modul în care construiești mesajele. De exemplu, dacă business-ul tău a fost constuit în jurul unei personalități nonconformiste, iar postările din social media aveau o componentă amuzantă sau chiar ironică, ar fi bine să temperezi glumele acide și ironiile care ți-ar putea afecta imaginea.

Adoptă o atitudine empatică, transmite mesaje pozitive, pe un ton optimist și încrezător (însă nu exagera). Construiește încredere prin transparență și autenticitate, prezintă-te așa cum ești fără a-ți fi teamă să îți expui slăbiciunile.

brand voice

Sursa: www.uscreen.tv

2. Arată-ți preocuparea pentru sănătatea clienților și angajaților tăi, dar pentru comunitate

Mai ales în această perioadă, clienții au nevoie să primească de pretutindeni răspunsuri la întrebările ce privesc siguranța și calitatea serviciilor sau produselor pe care urmează să le achiziționeze. Folosește canalele proprii de comunicare – site, facebook, instagram –  pentru a-ți reitera sprijinul și angajamentul față de sănătatea și siguranța angajaților, clienților și comunității, precum și garanția respectării regulilor de sănătate publică. Ai în vedere să spui clienților cum igienizezi restaurantul, bucătăria și alte zone pe care le utilizezi.

De asemenea, fii alături de comunitate și, dacă ai această posibilitate, donează, oferă transport gratuit sau mici recompense, precum un desert din partea casei clienților care aleg să comande de la tine. Implementează mici moduri de a-ți prezenta grija. Poți oferi chiar și clienților tăi posibilitatea de a dona incluzând un sistem prin care plătesc porții de mâncare pentru categoriile vulnerabile.

3. Comunică fiecare noutate relevantă pentru clienții restaurantului

Fiecare zi aduce schimbări și măsuri noi de la autorități, iar proprietarii de restaurante iau decizii în funcție de acestea, cu scopul de a continua sau relua activitatea. Tocmai ai lansat propriul serviciu de livrare, ești prezent pe o nouă platformă de delivery sau pregătești o promoție de redeschidere? Împărtășește cu publicul tău detaliile, prezintă orele de lucru, timpul necesar pentru procesarea, predarea sau livrarea comenzii, modalitățile de plată disponibile.

Amintește-ți, însă, că trăim într-o eră a știrilor false. Fii selectiv cu informațiile pe care le primești și acționează doar după ce te-ai asigurat că acestea sunt reale și provin din surse de încredere.

4. Interacționează cu publicul restaurantului și implementează feedback-ul

Ia-ți timp să interacționezi cu clienții fideli, mai ales dacă erau obișnuiți cu prezența ta în restaurant. O poți face prin intermediul mesajelor text, a chat-ului de pe conturile de socializare sau chiar telefonic. Pe lângă întreținerea relațiilor și a atașamentului față de locația ta, feedback-ul primit de la public este un punct de plecare pentru readaptarea afacerii în funcție de noile obiceiuri de consum.  Studiile arată o schimbare majoră în comportamentul consumatorului chiar și după terminarea pandemiei, iar cea mai sigură sursă de informare pentru afacerea ta este chiar propriul public.

Iar dacă primești feedback negativ, nu evita să răspunzi, nu inventa scuze și nu deveni defensiv. Treci peste preconcepția legată de răutatea oamenilor și acceptă că ar putea fi o problemă reală legată de serviciile tale. Analizează și încearcă să o rezolvi.

5. Oferă timp și permite publicului să te cunoască mai bine

Poți profita de această oportunitate pentru a prezenta latura umană a afacerii tale. Cine sunt oamenii care o susțin, care sunt valorile în care crezi, cu cine te asociezi și ce cauze susții. Acordă atenție la ce rezonează publicul tău, oferă soluții pentru problemele lui. Acum, este momentul pentru ascultarea și implicarea socială proactivă.

DONT’s

  • Nu renunța la comunicarea cu publicul. Indiferent că ai ales să continui activitatea sau să iei o pauză, comunicarea se află printre principalii piloni la care nu trebuie să renunți dacă îți dorești o stare de ”normalitate” pentru afacerea ta în momentul în care stare de pandemie dispare. Acum, mai mult decât oricând, nu îți permiți ca publicul să uite de tine.
  • Nu continua cu strategia de comunicare stabilită înainte de pandemie. Pentru a te menține relevant și a nu fi perceput ca ignorant, este nevoie să îți adaptezi strategia de comunicare la condițiile actuale.
  • Evită să folosești un limbaj plin de umor sau de descurajare cu privire la coronavirus.
  • Nu te limita la auto-promovare. Gândește-te ce le poți oferi oamenilor care stau acasă. Gândește-te la tine în rol de consumator. Ce vrei să vezi pe social media?
  • Nu accepta mai multe comenzi decât poți livra și nu face promisiuni pe care nu le poți respecta.
  • Nu acționa ca un expert în sănătate publică. Comunică doar despre ceea ce faci tu pentru a preveni răspândirea virusului, pentru a proteja echipa și pentru a dezinfecta spațiile.